Voorwoord

De strategische visie zal een betere, effectievere, aansluiting bieden op het veranderde medialandschap


Vanuit de burelen van Omroep West in Den Haag heb je zicht op de aanleg van een belangrijk deel van de Rotterdamsebaan – de aansluiting op de A13/A4 en de toegang tot de tunnelbuis. Al ruim twee jaar kun je de ontwikkeling op de voet volgen en ergens in 2019 moet het project klaar zijn. Stap voor stap en fase voor fase zie je het landschap veranderen en een even herkenbare als volstrekt nieuwe infrastructuur zich uitrollen. Een immens project dat je versteld doet staan van het technisch vernuft en doorzettingsvermogen van alle betrokkenen.
Een dergelijk gevoel heb ik ook bij de ontwikkeling en implementatie van de strategische visie van Omroep West, dat zowel in tijd en fasering gelijke tred houdt, maar vooral ook herkenbaar is en tegelijk nieuw.
Die strategische visie die een betere, effectievere, aansluiting moet bieden op het veranderde medialandschap, op de manier waarop media anno 2019 geconsumeerd worden. Waarvan de start ergens in 2017 lag en die nu in het late voorjaar van 2019 operationeel wordt. De ontwikkeling daarvan, hoewel inhoudelijk onvergelijkbaar, toont veel overeenkomsten met het Rotterdamsebaan-project, al was het maar door de betrokkenheid, creativiteit en inzet van zoveel medewerkers.
Vanaf juni 2019 werkt Omroep West ‘Story First’, verhalen makend die beroeren en een gezicht geven aan de regio. Verhalen die thematisch aansluiten bij het karakter van de regio, eerst online worden gepubliceerd en op radio en televisie hun diepgang en duiding vinden. Dat is de opwindende nabije toekomst, vooraf gegaan door een minstens zo memorabel 2018, waarover in dit publieksverslag verantwoording wordt afgelegd. Ik wens u daarbij veel leesplezier en hoop u, samen met mijn collega’s bij Omroep West, te mogen blijven ontmoeten, online of op radio of televisie.
Gerard Milo
Algemeen directeur