Verslag van de Directie

Strategie


Een groot deel van 2018 heeft voor Omroep West en zijn medewerkers in het teken gestaan van het uitwerken van de implementatieplannen die voortvloeien uit de in 2017 vastgestelde nieuwe langetermijnstrategie voor de omroep. Een cultuuromslag maakt(e) deel uit van dit proces dat leidt en al heeft geleid tot een grotere mate van betrokkenheid, openheid en enthousiasme in de organisatie.
Als onderdeel van dit traject zijn nieuwe, aangescherpte missie- en visiestatements vastgesteld. Deze luiden als volgt:
Missie:
Onze verhalen beroeren en geven de hele dag door een gezicht aan de regio.
Visie:
Wij zijn een onafhankelijk modern mediabedrijf dat onmisbaar is in de samenleving in Zuid-Holland. Wij luisteren actief naar de vragen van ons publiek, vertellen de verhalen die mensen raken en brengen nieuws waar behoefte aan is.
De uitdaging waar Omroep West nu voor staat is om de plannen uit de strategische visie in 2019 te implementeren ten behoeve van een toekomstgericht media-aanbod en toekomstgerichte organisatie. Hiertoe is in 2018 gewerkt aan verdere concretisering van de strategische visie in operationele plannen. Daarbij gaat het om het ontwerp van processen en organisatie, waarmee de veranderingen worden vormgegeven. Voor de financiering van deze uitwerking zijn, voor zover dit niet uit de exploitatie bekostigd kon worden, voor €72.000 aan extra middelen uit de reserves van de omroep ter beschikking gesteld.