Toekomst

Omroep West gaat met vertrouwen de toekomst in.

Het jaar 2022 wordt gebruikt om de implementatie van onze strategische visie volledig te realiseren. De organisatie krijgt daarvoor de tijd die nodig is. Online-journalistiek bedrijven zonder radio en televisie te vergeten vergt een andere manier van werken en er zijn op dit gebied grote stappen gezet.
Met lokale- en landelijke publieke omroepen wordt hard gewerkt om een fijnmazig netwerk te realiseren van journalisten die doen wat publieke journalistiek vereist: het controleren van de macht en de zo belangrijke functie als waakhond van de democratie. Die functie is belangrijker dan ooit. Omroep West zal zorgen dat alle journalistieke output voor iedereen die dat wil overal en altijd gratis toegankelijk is.
Met de overige twaalf collega-regionale omroepen wordt in 2023 een begin gemaakt met het schrijven van een nieuw ConcessieBeleidsPlan (CBP) dat met ingang van 1 januari 2026 van kracht moet worden.
Los van bovenstaande is natuurlijk het allerbelangrijkste dat Omroep West op al zijn kanalen, ook in 2022, dagelijks bericht over de ontwikkelingen in het noorden van Zuid-Holland en daarnaast een verbindende rol speelt in de samenleving. Ik heb er alle vertrouwen in dat we dat met alle medewerkers voor elkaar gaan krijgen.
Henk Lemckert
Directeur/Bestuurder Omroep West