TV West

Programma’s op TV West

Naast de vaste programmering en wisselende programma’s, was er in 2022 ook weer ruimte voor evenementen. Na twee jaar corona konden weer evenementen worden georganiseerd, waar onder meer op TV West verslag van werd gedaan. Hoogtepunten waren de Nieuwjaarsduik die weer mogelijk was op Scheveningen, Het Varend Corso in het Westland, de Kinderherdenking in Madurodam en de Intocht van Sinterklaas in Scheveningen.
Vaste programmering
TV West Nieuws
Elke werkdag en op zondag brachten wij vanaf 17.30 uur het laatste nieuws uit de regio. De presentatie was onder meer in handen van Menno Tamming, Martine Boerkamp, Sharma Soerjoesing en Steffie Taal.

Het weer met Huub
Het actuele weerbericht van het noordelijk deel van Zuid-Holland werd elke werkdag besproken door weerman Huub Mizee. Of bij afwezigheid van Huub door Jordi Bloem en Margot Ribberink van de Weerexperts.

TV West Weekoverzicht
Elke zaterdag werd in het ‘TV West Weekoverzicht’ teruggeblikt op de belangrijkste, mooiste en meest bijzondere reportages uit de uitzendingen van TV West van die week.

TV West Sport
Elke zondag stond de uitzending van ‘TV West Sport’ in het teken van het regionale topamateurvoetbal in de Tweede en Derde Divisie, gepresenteerd door Herman Nanninga.

Team West
Opsporingsprogramma waarbij de politie hulp vroeg aan de kijkers bij het oplossen van misdrijven. De presentatie was in handen van Kirsten van Dissel. Dankzij tips van de kijkers zijn ook in 2022 weer veel zaken opgelost.

RegioNED
In ‘RegioNED’ werden de meest opmerkelijke verhalen uit de twaalf provinciën vertoond. Verhalen over klein, menselijk nieuws. Nieuws dat te klein is voor welk ander programma dan ook.
Gevarieerde programmering
Merlijn over de Atlantikwall
In deze serie trok Merlijn Passier van De Zilk naar Hoek van Holland, op zoek naar sporen van de Atlantikwall. Onderweg heeft hij prachtige ontmoetingen met Zuid-Hollanders, bezoekt hij meerdere bunkers en vertelt hij het verhaal daarachter.

De crew van het programma, met van links naar rechts: cameraman Florian, producer Jolein en presentator/interviewer Merlijn Passier.

Bij ons in…
In de nieuwe vv serie 'Bij ons in...', wandelde presentator Fred Zuiderwijk door de stadsdelen van Den Haag, waaronder Loosduinen, Scheveningen, Haagse Hout, Leidschenveen-Ypenburg, Laak, Segbroek en Escamp, en ontmoet hij betrokken inwoners.

Ik denk aan jou
In 'Ik denk aan jou' bezocht Johan Overdevest mensen die zich eenzaam voelen en wel wat extra aandacht verdienden. Johan verraste hen met een kerstboom, kerstpakket of bijzondere kerstboodschap.

Een liedje voor jou
Pianist Gregor Bak en sopraan Francis van Broekhuizen doken de regio in om mensen te verrassen met een liedje. Samen gingen zij naar de gelukkige en zongen de ‘muzikale ansichtkaart’ buiten voor het huis; het lied dat was aangevraagd. De aanvragen van regiogenoten voor deze verrassing waren weer overweldigend.

Nieuw Kijkduin
In de tv serie ‘Nieuw Kijkduin’ volgden we het wel een wee van een aantal bewoners en ondernemers, waarbij sommige met pijn in het hart afscheid nemen en anderen uitkijken naar het Nieuwe Kijkduin.

Foto: Freddevelopers

Vogelvrij
In ‘Vogelvrij’ zagen we ons Zuid-Hollandse landschap vanuit het perspectief van verschillende weidevogels.

Hoop & Leven
Een programma waarin hoop centraal stond. Door middel van waargebeurde levensverhalen van mensen, werd aangetoond dat er in het leven nog altijd hoop kan bestaan.

Hart voor Muziek
Een muziekprogramma voor jong en oud, waarbij je niet kan stilzitten.

Westdocumentaires
In 2022 zijn er wekelijks documentaires te zien geweest in het programma ‘Westdoc’ op zaterdag en ook op zondag bij de zomer- en winterstop van het amateurvoetbal. De onderwerpen van de documentaires waren zeer gevarieerd en vertelden verhalen over bijzondere inwoners en gebeurtenissen in de regio.

Residentie Orkest concerten
Elke laatste zondag van de maand: een prachtig concert van het Residentie Orkest Den Haag.

Foto: Wouter Vellekoop

Hard voor Weinig
In de serie 'Hard voor weinig' volgden we in drie afleveringen het dagelijkse leven op de Haagse Markt. Van de marktkooplui tot de mobiele koffiejongens.

Rijnlandroute
De RijnlandRoute is de nieuwe wegverbinding van Katwijk, via de A44, naar de A4 bij Leiden. Elk kwartaal brengt Omroep West in beeld wat er bij de aanleg van zo'n groot project komt kijken.

Wat een verbeelding
In Den Haag staan er meer dan 500 beelden in de openbare ruimte. In de uitzendingen van ‘Wat een Verbeelding!’, gaat programmamaker Erik Kooyman op onderzoek uit naar deze beelden in de verschillende delen van de stad.

Jaaroverzicht 2022
In het ‘TV West Jaaroverzicht’ blikte presentator Menno Tamming in drie afleveringen terug op de grootste, mooiste en grappigste momenten van 2022. Bekijk hier deel 1, hier deel 2 en hier deel 3.

Vaarwel 2022
Tijdens oudjaarsnacht was natuurlijk de oudejaarsconference van Sjaak Bral te zien en te horen op TV West en Radio West. Het was alweer de 26e editie.