Verslag van de Directie
Strategie
Met het ConcessieBeleidsPlan (CBP) ‘Liefde voor de regio’ als kader en uitgangspunt voor de strategische visie wil Omroep West in de operationele vertaling recht doen aan de kansen die elk kanaal biedt bij het maken van verhalen die ons publiek raken. De omroep streeft naar een maximale opbrengst per kanaal. Voor 2024 blijft dit ongewijzigd.
Omroep West streeft naar regionale- en lokale verankering op basis van constructieve journalistiek. Hierbij kiezen we voor ‘story first’ en zijn online en sociale media onze belangrijkste kanalen zonder overigens radio en televisie te vergeten. Omroep West wil in Zuid-Holland een belangrijk platform zijn van vrij toegankelijke objectieve publicaties in nauwe samenwerking met de twee overige publiek journalistieke lagen in Nederland; de lokale omroepen en de NOS.
Behalve de dagelijkse nieuwsproductie is ook de verbindende rol van Omroep West belangrijk in onze strategie. Als regionale publieke omroep wil Omroep West mensen bij elkaar brengen. Dat gebeurt onder meer door het omarmen van diverse evenementen, het organiseren van open dagen en het bijdragen aan een betere samenleving.
In 2023 deed Omroep West voor de tweede keer mee aan de actie Sintvoorieder1. Werden in 2022 nog ruim 47-duizend cadeaus ingezameld voor kinderen die opgroeien in armoede, in 2023 waren dat er bijna 90-duizend.
Op 10 maart, tijdens NL Doet, staken alle leden van het management van Omroep West en diverse collega’s van andere afdelingen de handen uit de mouwen als vrijwilliger bij verzorgingshuis Steenvoorde in Rijswijk en bij de dierenambulance in Wassenaar.