Website en app

Omroep West heeft een goed jaar achter de rug als het gaat om het bereik van de online berichtgeving. Met onze gepubliceerde verhalen op de website en app hebben wij een groei van 22 procent aan bezoeken (15 miljoen meer dan vorig jaar) en 32 procent aan gelezen publicaties (59 miljoen meer dan vorig jaar) gerealiseerd.
Die groei is noodzakelijk omdat het mediagebruik steeds meer verschuift van traditionele naar online media. Omroep West is een van de weinige regionale omroepen die hier ook daadwerkelijk in is geslaagd.
Het aantal bezoeken aan de website en app van Omroep West was in 2023: 86.233.932 (in 2022 waren dit er 69.389.215 in 2022. Het aantal gelezen pagina’s op onze website en in de app was in 2023 247.704.374 (in 2022 waren dit er 188.953.002).
Het beste gelezen bericht was het artikel over de straatprijs van de Postcode Loterij. Deze viel weer in de regio. Het artikel werd gelezen door 403.267 mensen.

In de categorie eigen verhalen, scoorde het artikel over het kleinste dorp van Nederland, ’t Woud, het beste. Het werd gelezen door 331.930 mensen.

Een eigen verhaal van Omroep West met de meeste impact betrof het Live-blog dat we publiceerden op de achtste dag van de A12-blokkades.