TV West

Uitgelicht
Regio Songfestival

In samenwerking met alle dertien regionale omroepen werd dit jaar voor het eerste het Regio Songfestival georganiseerd. Met trots kijken de regionale omroepen terug op een succesvol project. Het niveau van de artiesten was boven verwachting en de reacties waren positief. Tevens bood dit unieke evenement de gelegenheid om iedere regio goed op de kaart te zetten. Vanwege dit grote succes is besloten dat het Regio Songfestival als jaarlijks event blijft terugkeren. Volgend jaar zal de finale plaatsvinden in de provincie Limburg, de regio van de winnaar 2023, Emmy Ackermans.
Emmy vertegenwoordigde Limburg met haar nummer ‘'t Letste Rundje’ en eindigde daarmee op de eerste plaats. LIEN, die de regio van Omroep West vertegenwoordigde, eindigde op plek 12. Voordat de live-uitzending van de finale van het Regio Songfestival startte, zond TV West een voorbeschouwing uit waarin de regionale juryleden Celine Huisman en Dennis Weening de kansen van de kandidaten inschatten.